فراخوان دیوارنگاری «دیوارهای کوچک شهر من» با رویکرد همدلی و دوستی با تأکید بر بازنمایی شور و نشاط و سر زندگی در فضای شهر تهران منتشر شد.

نقاشی دیواری

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به تجربه موفق فراخوان‌های پیشین «دیوارهای کوچک شهر من» طی سال‌های گذشته، سازمان زیباسازی در نظر دارد تا این تجربه را با نگاهی نو و رویکردی متفاوت تکرار کند که به همین منظور با توجه به محله‌ها به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی شهر و با هدف فراهم کردن زمینه ایده‌پردازی و خلق تجربه‌های جدید بصری در منظر شهری، بسترسازی مناسب برای حضور فعال و بانشاط هنرمندان، تعامل با شهروندان و ارتقای سیما و منظر شهری از همه‌ هنرمندان با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی اعم از نقاشان، هنرمندان تصویرگر، طراحان گرافیک و علاقه‌مندان به هنرهای شهری دعوت می‌شود در این رویداد با رویکرد «همدلی و دوستی با تأکید بر بازنمایی شور و نشاط و سر زندگی در فضای شهر تهران» شرکت کنند.

اولویت این فراخوان آن دسته از دیوارهایی است که در معابر فرعی و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر و در دل محلات قرار دارد. تمامی دیوارهایی که به طور میانگین ابعادی بین ۴۰ تا ۷۰ مترمربع داشته باشند، مصداق «دیوار کوچک» بوده و می‌توانند محل اجرای آثار هنرمندان باشند.

دیوارهای کوچکی که در سال‌های پیشین بر روی آنها دیوارنگاری شده و دارای فرسودگی و آسیب‌دیدگی باشند در اولویت هستند. مهم است که آثار با کم‌ترین دستکاری فرم دیوار و با توجه به ویژگی طبیعی و وضع موجود (شکستگی‌ها، برآمدگی‌ها و زاویه‌های معماری دیوار) طراحی شوند.

اگر برای یک دیوار مشخص، همزمان چند هنرمندان مختلف پیشنهاد طرح بدهند، شورای هنری بهترین و مناسب‌ترین اثر را انتخاب خواهد کرد. در موارد خاص آثار منتخب با نظر شورای هنری می‌تواند در دو مکان مختلف اجرا شود. همچنین، هر هنرمند مجاز به ارسال حداکثر سه طرح برای سه دیوار است. نحوه قیمت‌گذاری آثار نیز با نظر شورای هنری سازمان متعاقبا اعلام می‌شود.

مراحل شرکت در فراخوان

هنرمندان باید دیوار مورد نظر خود را شناسایی و عکاسی کنند. بر اساس فرم و اندازه دیوار، طرح خود را آماده کنند. طرح پیشنهادی خود را بر آن، جانمایی کنند. در سایت تهران من به نشانی mytehran.ir ثبت نام کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند.

همچنین، علاقه‌مندان باید با مراجعه به سامانه رویدادهای هنر شهری سازمان به نشانی https://zibasazievents.tehran.ir مراحل ثبت‌نام و ارسال مدارک فردی را انجام داده و طرح/طرح‌های اصلی را به همراه تصاویر جانمایی بر روی دیوار (با فرمت jpeg با کیفیت۱۵۰dpi) در سامانه بارگذاری کنند.

مقررات عمومی

انتخاب نهایی آثار منوط به تشخیص شورای هنری و تأیید مدیریت سازمان است؛ شورای هنری برای حصول نتیجه مطلوب مختار است با همکاری هنرمند در ویرایش طرح‌ها، تکنیک و ابزار دخیل شود. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی برای موقعیت پیشنهادی، هنرمند موظف است نسبت به معرفی دیوار جدید اقدام کند.

عملیات کارگاهی در محل اجرای آثار با توجه به مقررات عمومی شهر و با رعایت مسائل زیست محیطی همراه باشد. رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه‌ای، به ویژه عدم تعارض با موازین اخلاقی و قانونی، الزامی است. احراز کپی بودن اثر در هر مرحله، علاوه بر حذف اثر، مشمول محرومیت‌های دیگر در سایر رویدادها و فراخوان‌های سازمان زیباسازی شهر تهران نیز خواهد بود. سازمان زیباسازی شهر تهران پس از خریداری اثر، مالک تمام حقوق مادی اثر بوده و حق هرگونه استفاده از آن را دارد اما حق معنوی آثار پذیرفته شده برای هنرمندان محفوظ است.

شرکت‌کنندگان نباید مشمول ممنوعیت قانون منع مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری باشند. در غیر این صورت تمامی مسئولیت‌ها بر عهده شرکت‌کنندگان است.

مهلت ارسال آثار در این فراخوان تا روز ۳۰ آبان‌ماه سال جاری بوده و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعت بیشتر در این زمینه می‌تواند به نشانی دبیرخانه واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پیچ شمیران، نرسیده به خیابان حقوقی، کوچه فولادوند، موزه خوشنویسی، اداره نقاشی دیواری مراجعه و یا با شماره‌های ۹۶۰۴۴۱۵۴ – ۹۶۰۴۴۳۷۴- ۹۶۰۴۴۳۵۶ تماس گیرند.

کد خبر 892754
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha